Μόλις 2.697 νέα ΙΧ πουλήθηκαν στο πρώτο 15νθήμερο του Μαρτίου έναντι 8.858 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα του 2010
* Διίστανται οι απόψεις για την αποδοτικότητα του μέτρου της απόσυρσης
* Στο ναδίρ οι πωλήσεις των ακριβών μοντέλων
* Θυγατρικές θέλουν να ιδρύσουν στην Ελλάδα κάποια εργοστάσια εξαιτίας της ραγδαίας πτώσης των παραγγελιών
* ΕΕ: Εν αναμονή της παρουσίασης του σχεδίου για τον κλάδο αυτοκινήτου από τα κυβερνητικά στελέχη στα τέλη Μαρτίου
Του Γιώργου Ανδρή
Πτώση-ρεκόρ 70% κατέγραψαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στο πρώτο 15νθήμερο Μαρτίου καθώς ταξινομήθηκαν μόλις 2.697 αυτοκίνητα έναντι 8.858 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Πάντως θα πρέπει να αναφέρουμε πως πέρσι τον Μάρτιο οι πωλήσεις είχαν σημειώσει κατακόρυφη άνοδο καθώς ταξινομήθηκαν πρόωρα (“πινακιδώθηκαν”) περισσότερα από 7.000 αυτοκίνητα από τα 19.039 που ταξινομήθηκαν συνολικά τον τρίτο μήνα του 2010 εξαιτίας της φήμης που υπήρχε για επιβολή Φόρου Πολυτελείας αλλά και αύξησης του ΦΠΑ.
Ομως η τεράστια πτώση που καταγράφουν οι πωλήσεις νέων ΙΧ στο πρώτο 15νθήμερο του Μαρτίου έχει ανοίξει τον ασκό του Αιόλου μεταξύ εισαγωγέων και εμπόρων καθώς οι μεν πρώτοι προσπαθούν να διατηρήσουν την ψυχραιμία τους και να δημιουργήσουν ένα θετικό κλίμα ενώ από την άλλη πλευρά οι έμποροι (είτε ανήκουν σε εξουσιοδοτημένο δίκτυο είτε όχι) βρίσκονται σε οικονομικό αδιέξοδο εδώ και πάρα πολύ καιρό.
Οσον αφορά στις αναλυτικές πωλήσεις για το πρώτο 15νθήμερο του Μαρτίου στις 5 πρώτες θέσεις βρέθηκαν οι Toyota με 393 ταξινομήσεις, Opel με 273, VW με 268, Ford με 253 και η Fiat με 160 ταξινομήσεις. Πάντως όλες τις εισαγωγικές εταιρείες “έκλεισαν” το πρώτο 15νθήμερο με αρνητικό πρόσημο με διψήφιο αριθμό με μοναδική εξαίρεση την Alfa Romeo της οποίας η πτώση περιορίστηκε σε μόλις 7,6%.
Αξισημείωτο είναι επίσης το γεγονός της πτώσης που κατέγραψαν οι εταιρείες πολυτελών αυτοκινήτων σε σχέση το αντίστοιχο διάστημα πέρσι και ειδικότερα η Audi σημείωσε πτώση 87,2%, η Mercedes 86,9%, η BMW 80,4%, η Saab 75%, η Lexus 54,2% ενώ η Porsche δεν κατάφερε να πουλήσει κανένα αυτοκίνητο! Από την άλλη μεριά στα πολυτελή αυτοκίνητα την μικρότερη πτώση κατέγραψε η Volvo με 24,3%.
Η απόσυρση
Το μέτρο της απόσυρσης έχει τεθεί σε ισχύ από τις 21 Φεβρουαρίου ωστόσο οι απόψεις διίστανται για την αποδοτικότητα του μέτρου. Πάντως τα νούμερα των πωλήσεων σίγουρα δείχνουν την τάση της αγοράς και είναι απογοητευτικά για όλους.
Ωστόσο κάποια στελέχη της αγοράς ισχυρίζονται πως η απόσυρση έχει αυξήσει την επισκεψιμότητα στα καταστήματα κατά 70% ενώ οι παραγγελίες έχουν αυξηθεί κατά 30% αλλά έχουν εντοπιστεί τεράστιες δυσκολίες στην διαδικασία έκδοσης τόσο της Μηχανογραφημένης Πράξης Οριστικής Διαγραφής όσο και στις βεβαιώσεις από τις εφορίες για τα Τέλη Κυκλοφορίας. Αν θεωρήσουμε πως ισχύουν τα παραπάνω τότε οι πωλήσεις αυτοκινήτων στο δεύτερο 15νθήμερο του Μαρτίου θα πρέπει να “απογειωθούν” και να ανέλθουν τουλάχιστον στα επίπεδα του περσινού ή του προπέρσινου Μαρτίου που κυμάνθηκαν 19.039 ΙΧ και 13.373 οχήματα αντίστοιχα...
Η άλλη πλευρά του νομίσματος έχει να κάνει με την άποψη κάποιων άλλων στελεχών της αγοράς βάσει των οποίων το μέτρο της απόσυρσης δεν αποδίδει καθώς δεν έχουν συμπεριληφθεί τα μεταχειρισμένα ΙΧ τα οποία κοστίζουν πολύ φθηνότερα από τα καινούρια και σίγουρα θα ενίσχυαν την αποδοτικότητα του μέτρου. Επίσης η αδιάλλακτη στάση των τραπεζών, σύμφωνα με εμπόρους, στην εγκρισιμότητα νέων δανείων για αγορά αυτοκινήτου έχει συμβάλλει στην χαμηλή αποδοτικότητα του μέτρου καθώς η πλειονότητα των ιδιοκτητών παλαιών αυτοκινήτων δεν πληρούν την προϋπόθεση που έχουν θέσει τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και για να εγκρίνουν κάποιο δάνειο θα πρέπει ο ενδιαφερόμενος να καταβάλλει με μετρητά το 30 ή 40% της αξίας του καινούριου ΙΧ!
Προσεχώς εξελίξεις...
Το δυσμενές οικονομικό κλίμα που επικρατεί στην αγορά αυτοκινήτου αν δεν αντιστραφεί τότε θα κάνουμε λόγο για ένα νέο γύρο λουκέτων αλλά και “κανονιών” που θα είναι πολύ πιο ηχηρά από εκείνα του παρελθόντος. Ειδικότερα πολύ ισχυρός εισαγωγέας έχει κλονιστεί ιδιαίτερα από την πτώση των πωλήσεων οφείλοντας στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της χώρας πολλές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ. Μάλιστα όπως φαίνεται το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης του ομίλου του δεν έχει επιφέρει τα αναμενόμενα και ετοιμάζεται για νέο γύρο περικοπών και απολύσεων.
Ωστόσο πέραν της έλλειψης ρευστότητας οργιάζουν οι φήμες στην αγορά περί δημιουργίας θυγατρικών από τα εργοστάσια στη χώρα μας καθώς κάποιοι εισαγωγείς έχουν σταματήσει εντελώς ή έχουν μειώσει στο ελάχιστο τις παραγγελίες τους. Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες οι όποιες αλλαγές πραγματοποιηθούν αναμένεται να ανακοινωθούν στα τέλη Μαϊου όποτε και τίθεται σε ισχύ το νέο Block Exemption (ευρωπαϊκός κανονισμός).
Οσον αφορά στους εμπόρους που ανήκουν στο επίσημο δίκτυο κάποιοι εισαγωγείς προσπαθούν να τους στηρίξουν αυξάνοντας τις διελεύσεις των πελατών στα συνεργεία με ειδικές εκπτώσεις στα ανταλλακτικά, δωρεάν ελέγχους αλλά και πολύ χαμηλό κόστος στα τακτικά σέρβις.
Οπως αναφέρει στην “ΗτΣ” ο κ. Ευριπίδης Κωνσταντινίδης, μέλος του δ.σ. του ΣΕΕΑΕ: “Δεν με εκπλήσσει η πτώση των πωλήσεων στα καινούρια αυτοκίνητα γιατί ο καταναλωτής έχει στραφεί στο μεταχειρισμένο και φθηνό αυτοκίνητο και το μέτρο της απόσυρσης θα είχε πολύ μεγαλύτερη απήχηση αν είχαν συμπεριληφθεί και τα μεταχειρισμένα ΙΧ. Βέβαια σε κάθε περίπτωση είναι πολύ νωρίς για να βγάλουμε οριστικά συμπεράσματα αλλά τα πρώτα δείγματα δείχνουν πως το μέτρο δεν θα αποδώσει τα προσδοκώμενα και σε καμία περίπτωση δεν φαίνεται να βγάζει τον κλάδο από την κρίση.”
Τέλος Μαρτίου...
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού περιμένει μέχρι τέλος Μαρτίου από τα κυβερνητικά στελέχη της χώρας μας να παρουσιάσουν το σχέδιο που έχουν ετοιμάσει που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: Αλλαγή των Τελών Ταξινόμησης, αλλαγές στο Φόρο Πολυτελείας και τέλος τις νέες μηνιαίες απομειώσεις των αυτοκινήτων που έχουν να αναπροσαρμοστούν στην Ελλάδα εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Παράλληλα το θέμα άρσης απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης το οποίο έχει αναθερμανθεί εδώ και λίγες εβδομάδες θα πρέπει να τεθεί επί τάπητος καθώς το υπουργείο Υποδομών έχει ταχθεί υπέρ της άρσης ενώ το Περιβάλλοντος ακόμη το εξετάζει...
Πάντως οι παραγγελίες έχουν ξεκινήσει για το πρώτο υβριδικό πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο της Peugeot!
Συγκριτικές Πωλήσεις νέων ΙΧ
Α' 15νθήμερο Μαρτίου 2011 – 2010
Εταιρεία Μαρτ. 11 Μαρτ. 10 Διαφ. %
Toyota 393 1.319 -70,2
Opel 273 711 -61,6
Ford 268 1.177 -77,2
Fiat 160 420 -61,9
Skoda 161 501 -67,9
Nissan 153 415 -63,1
Hyundai 115 439 -73,8
Seat 67 261 -74,3
Citroen 66 211 -68,7
Peugeot 66 265 -75,1
Alfa Romeo 61 66 -7,6
Smart 56 149 -62,4
Volvo 56 74 -24,3
Suzuki 54 518 -89,6
Honda 54 171 -68,4
Mitsubishi 51 127 -59,8
Kia 43 131 -67,2
Chevrolet 40 143 -72
BMW 38 194 -80,4
Audi 36 281 -87,2
Mini 35 51 -31,4
Renault 31 146 -78,8
Dacia 31 38 -18,4
Mercedes 30 229 -86,9
Daihatsu 27 166 -83,7
Subaru 24 32 -25
Mazda 16 88 -81,8
Chrysler 14 52 -73,1
Lexus 11 24 -54,2
Lancia 5 31 -83,9
Saab 2 8 -75
Porsche 0 18 -100
Σύνολο 2.697 8.858 -69,6
imerisia.gr
* Διίστανται οι απόψεις για την αποδοτικότητα του μέτρου της απόσυρσης
* Αισιόδοξοι οι εισαγωγείς, απαισιόδοξοι οι έμποροι
* ΣΕΕΑΕ: Οι καταναλωτές έχουν στραφεί στο μεταχειρισμένο και φθηνό αυτοκίνητο
* Στο ναδίρ οι πωλήσεις των ακριβών μοντέλων * Θυγατρικές θέλουν να ιδρύσουν στην Ελλάδα κάποια εργοστάσια εξαιτίας της ραγδαίας πτώσης των παραγγελιών
* ΕΕ: Εν αναμονή της παρουσίασης του σχεδίου για τον κλάδο αυτοκινήτου από τα κυβερνητικά στελέχη στα τέλη Μαρτίου
Του Γιώργου Ανδρή
Πτώση-ρεκόρ 70% κατέγραψαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στο πρώτο 15νθήμερο Μαρτίου καθώς ταξινομήθηκαν μόλις 2.697 αυτοκίνητα έναντι 8.858 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Πάντως θα πρέπει να αναφέρουμε πως πέρσι τον Μάρτιο οι πωλήσεις είχαν σημειώσει κατακόρυφη άνοδο καθώς ταξινομήθηκαν πρόωρα (“πινακιδώθηκαν”) περισσότερα από 7.000 αυτοκίνητα από τα 19.039 που ταξινομήθηκαν συνολικά τον τρίτο μήνα του 2010 εξαιτίας της φήμης που υπήρχε για επιβολή Φόρου Πολυτελείας αλλά και αύξησης του ΦΠΑ.
Ομως η τεράστια πτώση που καταγράφουν οι πωλήσεις νέων ΙΧ στο πρώτο 15νθήμερο του Μαρτίου έχει ανοίξει τον ασκό του Αιόλου μεταξύ εισαγωγέων και εμπόρων καθώς οι μεν πρώτοι προσπαθούν να διατηρήσουν την ψυχραιμία τους και να δημιουργήσουν ένα θετικό κλίμα ενώ από την άλλη πλευρά οι έμποροι (είτε ανήκουν σε εξουσιοδοτημένο δίκτυο είτε όχι) βρίσκονται σε οικονομικό αδιέξοδο εδώ και πάρα πολύ καιρό.
Οσον αφορά στις αναλυτικές πωλήσεις για το πρώτο 15νθήμερο του Μαρτίου στις 5 πρώτες θέσεις βρέθηκαν οι Toyota με 393 ταξινομήσεις, Opel με 273, VW με 268, Ford με 253 και η Fiat με 160 ταξινομήσεις. Πάντως όλες τις εισαγωγικές εταιρείες “έκλεισαν” το πρώτο 15νθήμερο με αρνητικό πρόσημο με διψήφιο αριθμό με μοναδική εξαίρεση την Alfa Romeo της οποίας η πτώση περιορίστηκε σε μόλις 7,6%.
Αξισημείωτο είναι επίσης το γεγονός της πτώσης που κατέγραψαν οι εταιρείες πολυτελών αυτοκινήτων σε σχέση το αντίστοιχο διάστημα πέρσι και ειδικότερα η Audi σημείωσε πτώση 87,2%, η Mercedes 86,9%, η BMW 80,4%, η Saab 75%, η Lexus 54,2% ενώ η Porsche δεν κατάφερε να πουλήσει κανένα αυτοκίνητο! Από την άλλη μεριά στα πολυτελή αυτοκίνητα την μικρότερη πτώση κατέγραψε η Volvo με 24,3%.
Η απόσυρση
Το μέτρο της απόσυρσης έχει τεθεί σε ισχύ από τις 21 Φεβρουαρίου ωστόσο οι απόψεις διίστανται για την αποδοτικότητα του μέτρου. Πάντως τα νούμερα των πωλήσεων σίγουρα δείχνουν την τάση της αγοράς και είναι απογοητευτικά για όλους.
Ωστόσο κάποια στελέχη της αγοράς ισχυρίζονται πως η απόσυρση έχει αυξήσει την επισκεψιμότητα στα καταστήματα κατά 70% ενώ οι παραγγελίες έχουν αυξηθεί κατά 30% αλλά έχουν εντοπιστεί τεράστιες δυσκολίες στην διαδικασία έκδοσης τόσο της Μηχανογραφημένης Πράξης Οριστικής Διαγραφής όσο και στις βεβαιώσεις από τις εφορίες για τα Τέλη Κυκλοφορίας. Αν θεωρήσουμε πως ισχύουν τα παραπάνω τότε οι πωλήσεις αυτοκινήτων στο δεύτερο 15νθήμερο του Μαρτίου θα πρέπει να “απογειωθούν” και να ανέλθουν τουλάχιστον στα επίπεδα του περσινού ή του προπέρσινου Μαρτίου που κυμάνθηκαν 19.039 ΙΧ και 13.373 οχήματα αντίστοιχα...
Η άλλη πλευρά του νομίσματος έχει να κάνει με την άποψη κάποιων άλλων στελεχών της αγοράς βάσει των οποίων το μέτρο της απόσυρσης δεν αποδίδει καθώς δεν έχουν συμπεριληφθεί τα μεταχειρισμένα ΙΧ τα οποία κοστίζουν πολύ φθηνότερα από τα καινούρια και σίγουρα θα ενίσχυαν την αποδοτικότητα του μέτρου. Επίσης η αδιάλλακτη στάση των τραπεζών, σύμφωνα με εμπόρους, στην εγκρισιμότητα νέων δανείων για αγορά αυτοκινήτου έχει συμβάλλει στην χαμηλή αποδοτικότητα του μέτρου καθώς η πλειονότητα των ιδιοκτητών παλαιών αυτοκινήτων δεν πληρούν την προϋπόθεση που έχουν θέσει τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και για να εγκρίνουν κάποιο δάνειο θα πρέπει ο ενδιαφερόμενος να καταβάλλει με μετρητά το 30 ή 40% της αξίας του καινούριου ΙΧ!
Προσεχώς εξελίξεις...
Το δυσμενές οικονομικό κλίμα που επικρατεί στην αγορά αυτοκινήτου αν δεν αντιστραφεί τότε θα κάνουμε λόγο για ένα νέο γύρο λουκέτων αλλά και “κανονιών” που θα είναι πολύ πιο ηχηρά από εκείνα του παρελθόντος. Ειδικότερα πολύ ισχυρός εισαγωγέας έχει κλονιστεί ιδιαίτερα από την πτώση των πωλήσεων οφείλοντας στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της χώρας πολλές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ. Μάλιστα όπως φαίνεται το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης του ομίλου του δεν έχει επιφέρει τα αναμενόμενα και ετοιμάζεται για νέο γύρο περικοπών και απολύσεων.
Ωστόσο πέραν της έλλειψης ρευστότητας οργιάζουν οι φήμες στην αγορά περί δημιουργίας θυγατρικών από τα εργοστάσια στη χώρα μας καθώς κάποιοι εισαγωγείς έχουν σταματήσει εντελώς ή έχουν μειώσει στο ελάχιστο τις παραγγελίες τους. Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες οι όποιες αλλαγές πραγματοποιηθούν αναμένεται να ανακοινωθούν στα τέλη Μαϊου όποτε και τίθεται σε ισχύ το νέο Block Exemption (ευρωπαϊκός κανονισμός).
Οσον αφορά στους εμπόρους που ανήκουν στο επίσημο δίκτυο κάποιοι εισαγωγείς προσπαθούν να τους στηρίξουν αυξάνοντας τις διελεύσεις των πελατών στα συνεργεία με ειδικές εκπτώσεις στα ανταλλακτικά, δωρεάν ελέγχους αλλά και πολύ χαμηλό κόστος στα τακτικά σέρβις.
Οπως αναφέρει στην “ΗτΣ” ο κ. Ευριπίδης Κωνσταντινίδης, μέλος του δ.σ. του ΣΕΕΑΕ: “Δεν με εκπλήσσει η πτώση των πωλήσεων στα καινούρια αυτοκίνητα γιατί ο καταναλωτής έχει στραφεί στο μεταχειρισμένο και φθηνό αυτοκίνητο και το μέτρο της απόσυρσης θα είχε πολύ μεγαλύτερη απήχηση αν είχαν συμπεριληφθεί και τα μεταχειρισμένα ΙΧ. Βέβαια σε κάθε περίπτωση είναι πολύ νωρίς για να βγάλουμε οριστικά συμπεράσματα αλλά τα πρώτα δείγματα δείχνουν πως το μέτρο δεν θα αποδώσει τα προσδοκώμενα και σε καμία περίπτωση δεν φαίνεται να βγάζει τον κλάδο από την κρίση.”
Τέλος Μαρτίου...
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού περιμένει μέχρι τέλος Μαρτίου από τα κυβερνητικά στελέχη της χώρας μας να παρουσιάσουν το σχέδιο που έχουν ετοιμάσει που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: Αλλαγή των Τελών Ταξινόμησης, αλλαγές στο Φόρο Πολυτελείας και τέλος τις νέες μηνιαίες απομειώσεις των αυτοκινήτων που έχουν να αναπροσαρμοστούν στην Ελλάδα εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Παράλληλα το θέμα άρσης απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης το οποίο έχει αναθερμανθεί εδώ και λίγες εβδομάδες θα πρέπει να τεθεί επί τάπητος καθώς το υπουργείο Υποδομών έχει ταχθεί υπέρ της άρσης ενώ το Περιβάλλοντος ακόμη το εξετάζει...
Πάντως οι παραγγελίες έχουν ξεκινήσει για το πρώτο υβριδικό πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο της Peugeot!
Συγκριτικές Πωλήσεις νέων ΙΧ
Α' 15νθήμερο Μαρτίου 2011 – 2010
Εταιρεία Μαρτ. 11 Μαρτ. 10 Διαφ. %
Toyota 393 1.319 -70,2
Opel 273 711 -61,6
Ford 268 1.177 -77,2
Fiat 160 420 -61,9
Skoda 161 501 -67,9
Nissan 153 415 -63,1
Hyundai 115 439 -73,8
Seat 67 261 -74,3
Citroen 66 211 -68,7
Peugeot 66 265 -75,1
Alfa Romeo 61 66 -7,6
Smart 56 149 -62,4
Volvo 56 74 -24,3
Suzuki 54 518 -89,6
Honda 54 171 -68,4
Mitsubishi 51 127 -59,8
Kia 43 131 -67,2
Chevrolet 40 143 -72
BMW 38 194 -80,4
Audi 36 281 -87,2
Mini 35 51 -31,4
Renault 31 146 -78,8
Dacia 31 38 -18,4
Mercedes 30 229 -86,9
Daihatsu 27 166 -83,7
Subaru 24 32 -25
Mazda 16 88 -81,8
Chrysler 14 52 -73,1
Lexus 11 24 -54,2
Lancia 5 31 -83,9
Saab 2 8 -75
Porsche 0 18 -100
Σύνολο 2.697 8.858 -69,6
imerisia.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου