Subscribe Twitter FaceBook

Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2012

Το 85% των νέων θέσεων εργασίας στην ΕΕ ήταν από μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Το 85% των καθαρών νέων θέσεων εργασίας στην ΕΕ, μεταξύ του 2002 και του 2010, δημιουργήθηκαν από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ).

Το ποσοστό αυτό είναι σημαντικά υψηλότερο από το 67% που είναι το μερίδιο των ΜΜΕ στη συνολική απασχόληση.

Κατά τη διάρκεια της εν λόγω περιόδου, η καθαρή απασχόληση στην οικονομία των επιχειρήσεων της ΕΕ αυξήθηκε σημαντικά, με τη δημιουργία 1,1 εκατομμυρίων νέων θέσεων εργασίας, κατά μέσον όρο ετησίως.

Αυτά είναι τα κύρια αποτελέσματα μελέτης σχετικά με την ουσιαστική συμβολή των ΜΜΕ στη δημιουργία θέσεων εργασίας που παρουσίασε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Με 1% ετησίως, η αύξηση της απασχόλησης για τις ΜΜΕ ήταν υψηλότερη απ' ό,τι για τις μεγάλες επιχειρήσεις, για τις οποίες η τιμή ήταν 0,5%. Σαφή εξαίρεση αποτελεί ο τομέας του εμπορίου, στον οποίο η απασχόληση στις ΜΜΕ αυξήθηκε κατά 0,7% ετησίως, έναντι 2,2% στις μεγάλες επιχειρήσεις.

Αυτό οφείλεται στη σημαντική αύξηση των μεγάλων εμπορικών επιχειρήσεων, ιδίως στους τομείς των πωλήσεων, της συντήρησης και της επισκευής των μηχανοκίνητων οχημάτων.

Εντός της τάξης μεγέθους των ΜΜΕ, οι πολύ μικρές επιχειρήσεις (με λιγότερο από 10 εργαζομένους) είναι υπεύθυνες, με 58%, για το υψηλότερο ποσοστό της συνολικής καθαρής ανάπτυξης της απασχόλησης στην οικονομία των επιχειρήσεων.

Δεύτερον, οι νέες επιχειρήσεις (κάτω των πέντε ετών) είναι υπεύθυνες για τη συντριπτική πλειονότητα των νέων θέσεων εργασίας.

Οι νέες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα των επιχειρηματικών υπηρεσιών δημιουργούν περισσότερο από το ένα τέταρτο (27%) των νέων θέσεων εργασίας, ενώ η αντίστοιχη συμβολή των νέων επιχειρήσεων στον τομέα των μεταφορών και των επικοινωνιών είναι μικρότερη (6%).

Ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Aντόνιο Ταγιάνι, αρμόδιος για την επιχειρηματικότητα και τη βιομηχανία, δήλωσε επί του θέματος τα εξής:

«Την κρίσιμη αυτή στιγμή για την ευρωπαϊκή οικονομία, βλέπουμε τις μικρές επιχειρήσεις να διαδραματίζουν και να επιβεβαιώνουν το ρόλο τους ως κύριων δημιουργών νέων θέσεων εργασίας. Το σημαντικό μερίδιό τους στη δημιουργία θέσεων εργασίας υπογραμμίζει τη μεγαλύτερη από ποτέ οικονομική σημασία των ΜΜΕ και την ανάγκη υποστήριξής τους σε όλα τα επίπεδα. Οι μικρές και οι νέες επιχειρήσεις είναι σαφώς το κλειδί για την αποκατάσταση της οικονομικής ανάπτυξης».

Πηγη:
tromaktiko.blogspot

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου