30 χρόνια από την πρώτη διάγνωση του ιού του AIDS φαίνεται ότι στη Γερμανία η ασθένεια έχει τεθεί υπό έλεγχο .
Υπάρχει όμως μια εξέλιξη που ανησυχεί: στους νεαρούς κάτω των 25 χρονών παρουσιάζεται ιδιαίτερη έξαρση.
Από το 2007 ο αριθμός των ασθενών από AIDS στη Γερμανία παραμένει σταθερός με 3.000 περίπου νέες διαγνώσεις του ιού ετησίως.
Η πρώτη καμπάνια κατά του AIDS έγινε στη Γερμανία το 1982 και ένα χρόνο αργότερα ιδρύθηκε στην Κολωνία και το Βερολίνο η Οργάνωση Βοήθειας για τους Φορείς του AIDS (=AIDS-Hilfe).
Και όμως εξακολουθούν ακόμη και σήμερα να υπάρχουν στη Γερμανία άνθρωποι που υποτιμούν τον κίνδυνο, κυρίως νεαροί, οι οποίοι από άγνοια δεν θέλουν να λάβουν ούτε καν το πιο απλό και αποτελεσματικό μέτρο: τη χρήση προφυλακτικών.
Η Οργάνωση Βοήθειας για τους Φορείς του AIDS μαζί με κρατικούς φορείς εντείνουν τώρα τις προσπάθειες διαφώτισης προς αυτή την ηλικιακή ομάδα.
Τα σποτάκια στην τηλεόραση, οι αφίσες στους δρόμους, οι τακτικές διαφωτιστικές συζητήσεις σε σχολεία, συλλόγους και σε χώρους, όπου συχνάζουν οι νέοι είναι οι βασικοί άξονες του λεγόμενου ‘γερμανικού μοντέλου πρόληψης’. Η φιλοσοφία του: επικεντρώνεται στα αντικειμενικά δεδομένα αποφεύγοντας τις ηθικολογίες.
Έτσι στα σποτάκια βλέπουμε νεαρούς να κάνουν έρωτα με κοπέλες ή άντρες με άντρες και γυναίκες με γυναίκες σε όλες τις στάσεις, και κάποιος να τους ρωτά: ‘Πήρες όλα τα μέτρα προστασίας; Ή ‘έβαλες προφυλακτικό;’ Και να τους εξηγεί κατά περίπτωση, γιατί και πώς πρέπει να προστατευθούν. Τα σποτάκια είναι γυρισμένα από νεαρούς της οργάνωσης "Νεαροί Οροθετικοί" (Gruppe Jung Positiv) με κρατικά κονδύλια και χορηγίες και προβάλλονται στον κινηματογράφο, στην τηλεόραση και στις ιστοσελίδες διαφόρων φορέων για την καταπολέμηση του AIDS.
Ο Γιούργκεν Πίγκερ, επικεφαλής των προγραμμάτων διαφώτισης μέσω των πολυμέσων, υπογραμμίζει ότι οι νέοι χρειάζονται συγκεκριμένες και σαφείς προτάσεις, γι’ αυτό στο σποτάκι «το μήνυμα είναι απλό: μπορείς να κάνεις σεξ παντού και με όποιον θέλεις. Σημαντικό είναι να γνωρίζεις πώς πρέπει να προστατευθείς. Πρέπει να προστατεύσεις την υγεία σου, είναι αδιάφορος ο τόπος και ο τρόπος που κάνεις έρωτα.»
Η τακτική αυτή της αντικειμενικής και αποστασιοποιημένης ενημέρωσης χωρίς ηθικολογίες αποδίδει περισσότερο.
ΠΗΓΗ:
www.kokoria.gr
Υπάρχει όμως μια εξέλιξη που ανησυχεί: στους νεαρούς κάτω των 25 χρονών παρουσιάζεται ιδιαίτερη έξαρση.
Από το 2007 ο αριθμός των ασθενών από AIDS στη Γερμανία παραμένει σταθερός με 3.000 περίπου νέες διαγνώσεις του ιού ετησίως.
Η πρώτη καμπάνια κατά του AIDS έγινε στη Γερμανία το 1982 και ένα χρόνο αργότερα ιδρύθηκε στην Κολωνία και το Βερολίνο η Οργάνωση Βοήθειας για τους Φορείς του AIDS (=AIDS-Hilfe).
Και όμως εξακολουθούν ακόμη και σήμερα να υπάρχουν στη Γερμανία άνθρωποι που υποτιμούν τον κίνδυνο, κυρίως νεαροί, οι οποίοι από άγνοια δεν θέλουν να λάβουν ούτε καν το πιο απλό και αποτελεσματικό μέτρο: τη χρήση προφυλακτικών.
Η Οργάνωση Βοήθειας για τους Φορείς του AIDS μαζί με κρατικούς φορείς εντείνουν τώρα τις προσπάθειες διαφώτισης προς αυτή την ηλικιακή ομάδα.
Τα σποτάκια στην τηλεόραση, οι αφίσες στους δρόμους, οι τακτικές διαφωτιστικές συζητήσεις σε σχολεία, συλλόγους και σε χώρους, όπου συχνάζουν οι νέοι είναι οι βασικοί άξονες του λεγόμενου ‘γερμανικού μοντέλου πρόληψης’. Η φιλοσοφία του: επικεντρώνεται στα αντικειμενικά δεδομένα αποφεύγοντας τις ηθικολογίες.
Έτσι στα σποτάκια βλέπουμε νεαρούς να κάνουν έρωτα με κοπέλες ή άντρες με άντρες και γυναίκες με γυναίκες σε όλες τις στάσεις, και κάποιος να τους ρωτά: ‘Πήρες όλα τα μέτρα προστασίας; Ή ‘έβαλες προφυλακτικό;’ Και να τους εξηγεί κατά περίπτωση, γιατί και πώς πρέπει να προστατευθούν. Τα σποτάκια είναι γυρισμένα από νεαρούς της οργάνωσης "Νεαροί Οροθετικοί" (Gruppe Jung Positiv) με κρατικά κονδύλια και χορηγίες και προβάλλονται στον κινηματογράφο, στην τηλεόραση και στις ιστοσελίδες διαφόρων φορέων για την καταπολέμηση του AIDS.
Ο Γιούργκεν Πίγκερ, επικεφαλής των προγραμμάτων διαφώτισης μέσω των πολυμέσων, υπογραμμίζει ότι οι νέοι χρειάζονται συγκεκριμένες και σαφείς προτάσεις, γι’ αυτό στο σποτάκι «το μήνυμα είναι απλό: μπορείς να κάνεις σεξ παντού και με όποιον θέλεις. Σημαντικό είναι να γνωρίζεις πώς πρέπει να προστατευθείς. Πρέπει να προστατεύσεις την υγεία σου, είναι αδιάφορος ο τόπος και ο τρόπος που κάνεις έρωτα.»
Η τακτική αυτή της αντικειμενικής και αποστασιοποιημένης ενημέρωσης χωρίς ηθικολογίες αποδίδει περισσότερο.
ΠΗΓΗ:
www.kokoria.gr