"Πάγωσε" η χρηματοδότηση, "πάγωσαν" και τα έργα στην εθνική οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης στην περιοχή των Τεμπών!
Με τα τούνελ να είναι σχεδόν έτοιμα, το έργο σταμάτησε από...
Με τα τούνελ να είναι σχεδόν έτοιμα, το έργο σταμάτησε από...
το τέλος του περασμένου Μαΐου, καθώς οι τράπεζες «πάγωσαν» τη χρηματοδότησή του μέχρι αυτήν τη στιγμή κανείς δεν μπορεί να δώσει ξεκάθαρη απάντηση για το πότε και, κυρίως, για το αν θα ξεκινήσουν και πάλι οι εργασίες. Το έργο κατασκευάζεται με σύμβαση παραχώρησης, με ένα σημαντικό τμήμα των κεφαλαίων που απαιτούνται να προέρχεται από δανεισμό.
«Η εκτέλεση των εργασιών σταμάτησε, καθώς οι τράπεζες σταμάτησαν τη χρηματοδότηση του έργου, επειδή δεν το θεωρούν βιώσιμο. Εμείς καταθέσαμε στο ελληνικό Δημόσιο, στο τέλος του περασμένου Ιουλίου, την πρότασή μας για το πώς μπορούν να ξεπεραστούν τα προβλήματα. Περιμένουμε να μάθουμε αν συμφωνούν ή όχι με τις προτάσεις μας», σημειώνει η υπεύθυνη επικοινωνίας της εταιρίας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ» (η οποία ανέλαβε τη μελέτη, την κατασκευή, τη χρηματοδότηση, τη λειτουργία, τη συντήρηση και την εκμετάλλευση για 30 χρόνια του αυτοκινητόδρομου Μαλιακός – Κλειδί, στον οποίο συμπεριλαμβάνονται και τα Τέμπη), Ειρήνη Ζαβρίδου
Η ίδια επισημαίνει στην εφημερίδα «Αγγελιοφόρος» ότι η χρηματοδότηση από τις τράπεζες σταμάτησε το Νοέμβριο του 2010 και ότι οι εργασίες που εκτελούνταν μέχρι το τέλος του περασμένου Μαΐου γίνονταν με χρήματα του παραχωρησιούχου. Οσο για το γιατί οι τράπεζες θεωρούν ότι το έργο δεν είναι βιώσιμο, η κ. Ζαβρίδου λέει ότι «αυτό οφείλεται στη δραματική μείωση της κυκλοφορίας, λόγω της αύξησης στην τιμή της βενζίνης και της οικονομικής κρίσης. Πέρα από την -ούτως ή άλλως- σημαντική μείωση της κίνησης, πάνω από το 30% των επαγγελματιών που χρησιμοποιούν το δρόμο δεν πληρώνουν διόδια, μολονότι τα μετακυλίουν, ως κόστος μεταφοράς, στους πελάτες τους»!
Η κ. Ζαβρίδου διευκρινίζει, πάντως, ότι τα έργα λειτουργίας και συντήρησης του αυτοκινητόδρομου, που ξεκινά από τις Ράχες του νομού Φθιώτιδας και φτάνει μέχρι το Κλειδί Ημαθίας, συνεχίζονται κανονικά.
Ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, από την πλευρά του εμφανίζεται αισιόδοξος για την τύχη του έργου, καθώς θεωρεί ότι το πρόβλημα θα λυθεί. «Πιστεύω πως μέχρι τα μέσα του Οκτώβρη, με την ολοκλήρωση των επικυρώσεων της σημαντικής απόφασης της 21ης Ιουλίου της ΕΕ από τα Κοινοβούλια των χωρών-μελών της ευρωζώνης, θα υπάρξει ισχυρή ώθηση για την επανέναρξη των έργων», καταλήγει ο κ. Μαγκριώτης. Ανάλογη είναι, πάντως, η κατάσταση και με τους άλλους τέσσερις μεγάλους αυτοκινητόδρομους που είχαν αρχίσει να κατασκευάζονται με σύμβαση παραχώρησης.
Πηγη:
thestival.gr
«Η εκτέλεση των εργασιών σταμάτησε, καθώς οι τράπεζες σταμάτησαν τη χρηματοδότηση του έργου, επειδή δεν το θεωρούν βιώσιμο. Εμείς καταθέσαμε στο ελληνικό Δημόσιο, στο τέλος του περασμένου Ιουλίου, την πρότασή μας για το πώς μπορούν να ξεπεραστούν τα προβλήματα. Περιμένουμε να μάθουμε αν συμφωνούν ή όχι με τις προτάσεις μας», σημειώνει η υπεύθυνη επικοινωνίας της εταιρίας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ» (η οποία ανέλαβε τη μελέτη, την κατασκευή, τη χρηματοδότηση, τη λειτουργία, τη συντήρηση και την εκμετάλλευση για 30 χρόνια του αυτοκινητόδρομου Μαλιακός – Κλειδί, στον οποίο συμπεριλαμβάνονται και τα Τέμπη), Ειρήνη Ζαβρίδου
Η ίδια επισημαίνει στην εφημερίδα «Αγγελιοφόρος» ότι η χρηματοδότηση από τις τράπεζες σταμάτησε το Νοέμβριο του 2010 και ότι οι εργασίες που εκτελούνταν μέχρι το τέλος του περασμένου Μαΐου γίνονταν με χρήματα του παραχωρησιούχου. Οσο για το γιατί οι τράπεζες θεωρούν ότι το έργο δεν είναι βιώσιμο, η κ. Ζαβρίδου λέει ότι «αυτό οφείλεται στη δραματική μείωση της κυκλοφορίας, λόγω της αύξησης στην τιμή της βενζίνης και της οικονομικής κρίσης. Πέρα από την -ούτως ή άλλως- σημαντική μείωση της κίνησης, πάνω από το 30% των επαγγελματιών που χρησιμοποιούν το δρόμο δεν πληρώνουν διόδια, μολονότι τα μετακυλίουν, ως κόστος μεταφοράς, στους πελάτες τους»!
Η κ. Ζαβρίδου διευκρινίζει, πάντως, ότι τα έργα λειτουργίας και συντήρησης του αυτοκινητόδρομου, που ξεκινά από τις Ράχες του νομού Φθιώτιδας και φτάνει μέχρι το Κλειδί Ημαθίας, συνεχίζονται κανονικά.
Ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, από την πλευρά του εμφανίζεται αισιόδοξος για την τύχη του έργου, καθώς θεωρεί ότι το πρόβλημα θα λυθεί. «Πιστεύω πως μέχρι τα μέσα του Οκτώβρη, με την ολοκλήρωση των επικυρώσεων της σημαντικής απόφασης της 21ης Ιουλίου της ΕΕ από τα Κοινοβούλια των χωρών-μελών της ευρωζώνης, θα υπάρξει ισχυρή ώθηση για την επανέναρξη των έργων», καταλήγει ο κ. Μαγκριώτης. Ανάλογη είναι, πάντως, η κατάσταση και με τους άλλους τέσσερις μεγάλους αυτοκινητόδρομους που είχαν αρχίσει να κατασκευάζονται με σύμβαση παραχώρησης.
Πηγη:
thestival.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου