Subscribe Twitter FaceBook

Σάββατο 2 Οκτωβρίου 2010

Ζημιά 1,5 δισ. ευρώ από τις απεργίες

Medium 1217046W450 H R0 P0 S1 V1Jpg Ζημιά 1,5 δισ. ευρώ από τις απεργίες
Σοκ στην ελληνική οικονομία και τεράστιες ζημιές στην αγορά, προκαλεί η συνέχιση των κινητοποιήσεων των μεταφορέων, κινητοποιήσεις οι οποίες πλέον έχουν πλήξει καίρια επιχειρήσεις,
εξαγωγές, εμπόριο. Σύμφωνα με εκτίμηση του προέδρου της Κεντρικής Ενωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος, Γ. Κασιμάτη «νομίζω ότι έχουμε ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ σε ζημιά αυτή τη στιγμή…».
Την ίδια στιγμή, σε υποχρεωτικές άδειες προσωπικού και αναστολή της παραγωγικής τους διαδικασίας, λόγω έλλειψης πρώτων υλών, προχωρούν όλο και περισσότερες βορειοελλαδικές επιχειρήσεις.
Με πιο «μελανά χρώματα» περιγράφουν στον πρωθυπουργό την κατάσταση της αγοράς ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων (ΠΣΕ), ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ) και ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Κρήτης (ΣΕΚ).
Υπολειτουργούν
Σε επιστολή τους τονίζουν ότι περισσότερες από 200 εξαγωγικές επιχειρήσεις υπολειτουργούν, ενώ άλλες με ευπαθή προϊόντα (ιχθυοτροφεία, ζώντα ζώα, αγροτικά προϊόντα) βρίσκονται προ ολοκληρωτικής καταστροφής, με οικονομικές, αλλά και περιβαλλοντικές συνέπειες.
«Η συντεχνιακή αδιαλλαξία αποτελεί πρόκληση για μία κοινωνία που σήμερα δοκιμάζεται πολύ σκληρά. Η πολιτεία οφείλει να διασφαλίσει την ομαλή λειτουργία της αγοράς και της οικονομίας», δήλωσε ο πρόεδρος του ΣΕΒ κ. Δημήτρης Δασκαλόπουλος απαντώντας σε ερώτηση για την απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών.
«Νομίζω ότι τούτες της ημέρες η κοινωνία έχει πια συνειδητοποιήσει ότι τα προνόμια που οι διάφορες κλειστές συντεχνίες αποσπούσαν και απομυζούσαν όλα αυτά τα χρόνια από ένα πρόθυμο πελατειακό κράτος συγκαταλέγονται στα αίτια που οδήγησαν τον τόπο μας στη σημερινή του κατάντια», πρόσθεσε ο πρόεδρος του ΣΕΒ. Περισσότερα από 6.000 κοντέινερ με εξαγώγιμα προϊόντα και με πρώτες ύλες έχουν ακινητοποιηθεί στα τελωνεία και τις πύλες εξόδου της χώρας. «Κάθε μέρα στάσης εξαγωγών αντιστοιχεί σε απώλειες ως και 48 εκατ. ευρώ για την ελληνική οικονομία, δεδομένου ότι πλέον δεν πραγματοποιούνται εξαγωγές ούτε οδικώς, ούτε θαλασσίως, ούτε με οποιονδήποτε άλλο τρόπο» αναφέρεται χαρακτηριστικά.
«Η κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ένας πολύ μεγάλος αριθμός από επιχειρήσεις από τη Βόρεια Ελλάδα, είναι τραγική», επισημαίνεται από τους βιομηχάνους της Βορείου Ελλάδος, ενώ οι εξαγωγείς δηλώνουν ότι τα αποθέματα υπομονής τους εξαντλήθηκαν, αφήνουν να εννοηθεί ότι θα προσφύγουν στη δικαιοσύνη και ζητούν ενεργοποίηση αστυνομικών και εισαγγελικών αρχών, για να διασφαλιστεί η ομαλότητα στις μεταφορές ανθρώπων και εμπορευμάτων.
Με επιστολές τους προς τον πρωθυπουργό της χώρας τόσο ο ΣΒΒΕ, όσο κι ο ΣΕΒΕ (σ.σ. Βιομήχανοι και Εξαγωγείς Β. Ελλάδος) παροτρύνουν τον Γ. Παπανδρένου να παρέμβει προσωπικά, προκειμένου να δοθεί λύση διότι η ζημιά στην οικονομία είναι πλέον ανυπολόγιστη.
«Πολλές επιχειρήσεις μέλη του Συνδέσμου έχουν προχωρήσει εδώ και μέρες στην παροχή υποχρεωτικής άδειας στο σύνολο του προσωπικού τους, μέχρι να ομαλοποιηθεί η κατάσταση, γιατί δεν υπάρχουν πρώτες ύλες να εκτελέσουν τις παραγγελίες τους», αναφέρεται από το ΣΒΒΕ.
Σε ανάλογο ύφος οι εξαγωγείς της περιοχής μιλούν για εργοστάσια που κλείνουν ένα μετά το άλλο και για ανεργία που αυξάνει καθημερινά. «Η βορειοελλαδική βιομηχανία υψώνει κραυγή αγωνίας και έντονης διαμαρτυρίας προς την κυβέρνηση και ζητά άμεσα την εξεύρεση λύσης, που θα καταδείξει στους Ελληνες πολίτες ότι πράγματι υπάρχει συντεταγμένη πολιτεία ικανή να λύσει το πρόβλημα», αναφέρει ο ΣΒΒΕ.
ΣΕΒΤ
Παρουσιάζεται έλλειψη πρώτων υλών, η οποία έχει επηρεάσει ή σταματήσει την παραγωγή πολλών εργοστασίων και κατ’ επέκταση δημιουργεί προβλήματα με την απασχόληση του εργατικού δυναμικού.
Επιμελητήρια
Πάνω από 10.000 containers παραμένουν αποκλεισμένα στα βασικά λιμάνια της χώρας με άγνωστο, μέχρι στιγμής, τον χρόνο παράδοσής τους στους νόμιμους αποδέκτες τους. Είναι ανυπολόγιστο το κόστος της ζημιάς που υφίστανται οι επιχειρήσεις.
Κοντέινερ
Στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, τα προβλήματα παραμένουν αφού στην πλατεία του ΣΕΜΠΟ παραμένουν εγκλωβισμένα πάνω από 3.800 container τα οποία δεν μπορούν να παραλάβουν οι ιδιοκτήτες τους, ενώ άλλα περίπου 2.000 εμπορευματοκιβώτια υπολογίζεται ότι βρίσκονται σε διάφορες μάντρες γύρω από το λιμάνι, περιμένοντας να φορτωθούν για να εξαχθούν στο εξωτερικό.

Της Μαρίας Μόσχου και του Λεωνίδα Λιάμη

http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=12333&subid=2&pubid=64073147

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου