Subscribe Twitter FaceBook

Κυριακή 6 Φεβρουαρίου 2011

Οι γυναίκες που αγάπησα

Οι γυναίκες που αγάπησαΟ άλλος Φώτης Μεταξόπουλος, μακριά από το χειροκρότημα και τα φώτα του θεάτρου ή του κινηματογράφου, άνοιξε την ψυχή του στον συγγραφέα Κώστα Παπασπήλιο και στα χειρόγραφά του καταγράφει το παιχνίδι της αλήθειας,
το οποίο ορίζεται σε έναν τόπο όπου κυριαρχεί η αλήθεια του απόλυτου αρσενικού. Όπως γράφει
η Espresso, η αυτοβιογραφία του Μεταξόπουλου είναι σε εξέλιξη και θα εκδοθεί σε λίγο καιρό από τώρα, αλλά η εφημερίδα εξασφάλισε κάποια αποσπάσματα από το βιβλίο και τα διαβάζουμε παρακάτω:
«Ο Φώτης Μεταξόπουλος υπήρξε ο μεγαλύτερος εραστής του ελληνικού θεάτρου, χωρίς αυτό να επηρεάσει τη σπουδαία πλευρά του ως χορευτής, ως χορογράφος, ως σκηνοθέτης. Η φήμη του τον είχε ξεπεράσει. Όλος ο αθηναϊκός κόσμος ερχόταν να δει τον μεγάλο χορευτή, που όμως ήταν το απόλυτο αρσενικό. Δεν υπήρξε πιο μεγάλος καρδιοκατακτητής!» σχολιάζει ο Κώστας Παπασπήλιος.

Από τους πρώτους δεσμούς του ήταν η Περλ, μια χορεύτρια από το μπαλέτο της διάσημης Νέγρας χορογράφου Κάθριν Ντάνχαμ, που τον πήρε από τη Λυρική Σκηνή ως εξαιρετικό ταλέντο για να δώσουν παραστάσεις στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές πόλεις…
«Ήταν ένας τρελός έρωτας. Εκείνος της ζήτησε να παντρευτούν, αλλά εκείνη προτίμησε να επιστρέψει στην Αμερική και ουδέποτε ανταποκρίθηκε στα απεγνωσμένα ερωτικά γράμματα που της έστειλε».
Κάποια στιγμή ήρθε η Χέλγκα. Σε μια παράσταση στη Βιέννη δέχτηκε στο καμαρίνι του ένα μεγάλο καλάθι με λουλούδια. Μια κάρτα έγραφε ξερά δύο λέξεις: «Συγχαρητήρια. Χέλγκα».
Η έκπληξή του ήταν μεγάλη καθώς δεν μπορούσε να θυμηθεί καμία Χέλγκα. Στο διάλειμμα εμφανίστηκε στο καμαρίνι του μια πανέμορφη τριαντάρα, α λα Μπριζίτ Μπαρντό. «Με λένε Χέλγκα. Θέλετε να φάμε μαζί μετά το σόου, να τα πούμε καλύτερα;» του είπε.
Το βράδυ ο Φώτης σαν τουρίστας, με ένα φτηνό μπλουτζίν και τον σάκο στον ώμο, βγήκε στο δρόμο όπως είχε συμφωνήσει μαζί της. Καθώς δεν την είδε πουθενά, ένιωσε απογοητευμένος. Ξαφνικά είδε μιας Rolls Royce να του αναβοσβήνει το φως και τη Χέλγκα στο τιμόνι να του κάνει νόημα. Φτάνοντας σε μια ακριβή συνοικία πάνω σε λόφο μπήκαν σε κάποιο ρεστοράν πολυτελείας. Αυτή είχε μάτια μόνο για τον Φώτη…
Διανύοντας μια σχετικά μεγάλη απόσταση για το σπίτι της, έφτασαν σε έναν επιβλητικό πύργο. Μπαίνοντας στην κρεβατοκάμαρα ο Φώτης εκστασιάστηκε από την ονειρικότητά της. Σε λίγο εκστασιάστηκε και από το ζεστό κορμί της Χέλγκα. Όλο το βράδυ έπλεε στα πελάγη της αγκάλης της. Οι επόμενες μέρες κυλούσαν στο ίδιο μοτίβο.
Μια μέρα που η Χέλγκα τον είχε πάει για παγωτό ξαφνικά πλησιάζει μια μουτρωμένη γυναίκα με κοντό μαλλί, φλατ παπούτσια και αυστηρό ταγέρ. Χωρίς να του δώσει σημασία, κάθισε δίπλα στη Χέλγκα. Αμέσως μετά άρχισε να της σφίγγει το χέρι και να την πιέζει λέγοντας λόγια πικρά. Για δέκα λεπτά συνεχίστηκε αυτή η κατάσταση, μέχρι που ο Φώτης άρχισε να παίρνει ανάποδες. Πετάχτηκε πάνω και ασκώντας αρκετή δύναμη, απέσπασε τη Χέλγκα από τα χέρια της παράξενης αυτής γυναίκας. Στη συνέχεια την έσπρωξε βίαια εκστομίζοντας μια ακατονόμαστη βρισιά. Στο τέλος απευθύνθηκε στη Χέλγκα.
- Ποια είναι αυτή;
Ένας παλιός δεσμός μου. Δεν το χώνεψε, χωρίσαμε και ήρθε να μου ζητήσει τον λόγο.
Τι ήταν να το ακούσει αυτό ο Φώτης! Τα όνειρά του κατέρρευσαν σαν τραπουλόχαρτα. Απογοητευμένος και παρά τις ικεσίες της Χέλγκα, πήρε την πιο σκληρή απόφαση. «Δεν θέλω να σε ξαναδώ» ήταν η τελευταία του κουβέντα.
Η αέρινη και εξωτική Λίντα Αλμα
Ο Φώτης στη σκηνή ως ξεναγός υποδεχόταν ένα πούλμαν με τουρίστριες από την Ιταλία. Ιπποτικός δίπλα στην πόρτα βοηθούσε με το χέρι του να κατέβουν ένα-ένα τα κορίτσια με ασφάλεια. Τελευταία έβγαινε η επικεφαλής Λίντα Αλμα ωραία, αγέρωχη, αρχοντική. Τότε την έπιανε από το χέρι και στροβιλιζόταν μαζί της σε έναν υπέροχο χορό. Αέρινη και εξωτική όπως ήταν, παρέσυρε και τον Φώτη στην πιο όμορφη ερωτική έκσταση.
Με το πέρας της παράστασης έσπευσε στο καμαρίνι της βέβαιος για τον έρωτά της. Τη βρήκε πάνω που ξεβαφόταν στον καθρέφτη. Μόνο που τώρα ήταν πολύ πιο τυπική.
Στην επόμενη παράσταση η Λίντα τον κοίταζε... ξελιγωμένη και έτοιμη για όλα. Ο Φώτης παίρνοντας ενέργεια από τη «φλόγα» της, ένιωσε κι αυτός ερωτευμένος. Αποφασισμένος, κίνησε πάλι για το καμαρίνι της. Μπαίνοντας μέσα την είδε πάλι τυπική και να μην του αφήνει περιθώριο για οτιδήποτε άλλο. Τότε κατάλαβε πως ήταν ερωτευμένη μαζί του... μόνο πάνω στη σκηνή γι’ αυτό και σαγήνευε το κοινό.

Μαριάννα Δρίνη: Η μητέρα του Πάνου
Στον δρόμο για την Αλεξάνδρεια και ενώ είχε αποδεχτεί πρόταση για συνεργασία στο καζίνο της πόλης, που στεγαζόταν σε ένα από τα παλάτια του Φαρούκ, ερωτεύτηκε την πρώτη του γυναίκα, τη Μαριάνα Δρίνη, η οποία ήταν χορεύτρια στο μπαλέτο.
Λίγο προτού ανέβει στο αεροπλάνο για να γυρίσει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, που τον μετακάλεσε, αποχαιρέτισε τους φίλους του και ξεκαθάρισε στη Μαριάννα: «Στην Αθήνα θα πάω να γνωρίσω τους δικούς σου. Μόλις τελειώσει το συμβόλαιό σου, θα σε περιμένω να παντρευτούμε». Οπερ και εγένετο...
Καρπός του έρωτά τους ήταν ο πρώτος του γιος, ο Πάνος.

Η περιπέτεια με την Γκάλας και η Νάντια Φοντάνα
Το ’64 επέστρεψε στο «Βέμπο», στην παράσταση «Αλλος για το Καστρί». Παρτενέρ του τότε είχε τη Βίκυ Βενιέρη. Κάτι συνέβη μεταξύ τους και ζητούσε την αντικαταστάτριά της, που ήρθε από το Ηρώδειο. Είχε πάει να δει παράσταση των μπαλέτων του Μορίς Μπεζάρ και γοητεύτηκε από τη χορεύτρια Μαντλέν Γκάλας. Στο τέλος της παράστασης της ζήτησε να γίνει η πρώτη χορεύτρια στο μπαλέτο του. Γοητευμένη κι αυτή, εγκατέλειψε τον Μορίς Μπεζάρ και βρέθηκε επειγόντως στο «Βέμπο» ως αντικαταστάτρια της Βενιέρη. Το ειδύλλιο εξελίχτηκε ραγδαία. Ετσι, ο Φώτης άρχισε να μοιράζεται σε δύο σπίτια.
Ανήσυχος δεν έπαψε στιγμή να ψάχνει για την ιδανική παρτενέρ. Ο Γιάννης Βογιατζής επέμενε: «Δεν δοκιμάζεις τη Νάντια που έχεις στο μπαλέτο σου;» Πείθεται και τη βάζει για πρόβα.
Το βράδυ την έβγαλε στην πίστα της «Παλιάς Αθήνας». Το χορευτικό ήταν ένα αρχαϊκό θέμα με εντυπωσιακές φιγούρες. Η Νάντια, εξωτική και με κορμί φιδίσιο, έδειχνε ιδανική στην ατμόσφαιρα της χορογραφίας.
Ολα αυτά τα χρόνια ήταν πολύ ερωτευμένη μαζί του και υπέμεινε τα πάντα για χάρη του. Τότε ίσχυε ακόμα ο νόμος της μοιχείας και βλέπονταν ρισκάροντας ακόμα και τη σύλληψη. Ο Φώτης μέσα στις τόσες ασχολίες του είχε αδιαφορήσει για το διαζύγιό του από τη Μαριάννα. Τελικά, όλα διευθετήθηκαν και πήρε τις αποφάσεις του. Ο γάμος έγινε στον Αγιο Δημήτριο του Ψυχικού. Κουμπάρος ήταν ο Γιάννης Βογιατζής.

newsday

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου